tisdag 11 oktober 2016

Vad behöver jag idag?

Dagen bjuder på vad vi ställt in oss på, och mycket mycket mera.
Så fråga dig, vad behöver jag idag?

Känn in. Känn inåt vilket svar du får.
För en del av oss blir det som en viskning, för andra en klarvetande "jag-bara-vet-känsla". En tanke, en frågeställning. Inget alternativ är det rätta för alla och ibland finns fler alternativ med som svar.

Jag skriver ibland ner några rader, laddar pappret med den känsla jag för stunden bär. Ingen behöver läsa, ingen behöver veta. Jag behöver inte ens spara pappret. Men det klargör att jag har en kompass.

Varför skulle du inte fråga?
Om det känns löjligt eller självklart -vad får dig att vilja ta det för givet? Ta dig själv och dagens behov för givet.

Förevigt nu, som Ainbusk sjunger, är just DU din allra bästa kompass.
Det är det viktigaste att minnas så du också märker när du kommer ur kurs. För när du väl kommit ur kurs gör det ont och blir både kraftansträngning och mer jobb att komma tillbaka.

Så stanna upp och fråga dig, vad det är du behöver.

Ta hand om er!
/ Linda

www.lindaobergmedium.com

info@lindaobergmedium.com
https://www.facebook.com/lindaobergmedium/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar