fredag 20 januari 2017

"Du frågar - andra sidan svara" En ny blogg-serie från Änglamediumet Linda Öberg


Varmt välkomna till en ny serie inlägg där jag kommer att svara på era frågor.
Jag har i detta fall postat inlägg på min Facebook-sida och där fått in olika frågor som ni önskar få svar på. Sluttiden var satt kl. 20.00 den 19 januari 2017 denna gång.


En kråka kraxar utanför mitt fönster och vill kalla på uppmärksamhet. Självklart tänker jag. Så innan jag startar med frågorna finns ett allmänt budskap till er alla.

Vi bör alla se omkring oss, finna det vackra i vår omgivning. Det vi inte ser med blotta ögat kan ju ändå finnas där. Så vad säger magkänslan? Vad är det du känner och ser om du blundar och föreställer dig din omgivning. Öva på detta. Vi behöver alla sänka tempot och gå lite inåt så som världen ser ut idag. Öva och vinn för du kommer att se hur mycket vackrare allt fint är när du verkligen tittar efter.

Men nu till era frågor.

Vem är kvinnan som finns vid min sida? Hon har betytt mkt för mig när hon var i livet, skrev du i ett ängla brev ..men jag kan inte komma på vem det kan vara. Kan du se vem hon är och om hon ännu finns hos mig - Sofhie Enström
Hej Sofhie
Jag får upp en känsla av en lugn klok äldre kvinna. Hon visar att hon har rynkor runt sin mun. Det är vackert åldrade och jag upplever att hon är en själ. Hon har alltså levt som människa, det är ingen ängel i detta fall. Hon känns lite ihopkrymt som äldre, ca 1.60-1,65. Hon var smal och hade långt hår som ung varpå hennes längd uppfattades som längre än den egentligen var. Hon pratar inte så jag ser det i hennes ansikte. Hon ska ha haft löständer eller svårt att tala före sin bortgång. Hon förmedlar med att visa med händerna och det blir som telepatisk kommunikation.
Kvinnan säger; Jo förstår du.... Det finns en bild av mig...som inte alltid var så rätt. Att jag skulle varit tyst och blyg, uppfattats som lite rädd i vissa lägen. Men jag valde att inte säga något. Nu vill jag däremot säga dig något. För jag ser att din väg är krokig och det stressar dig. Låt vägen vara och följ med i svängarna. Det är meningen så du helt enkelt inte kommer fram för fort.

Kvinnan visar mig din mamma, inte för att jag vet om det är just så hon ser ut. Men visar en kvinna som symboliskt sett är din mamma, DET vet jag. Så jag vill koppla henne till din mamma. Men det behöver inte vara biologiska släktband. Det kan vara en kvinna som din mamma skulle känna igen, veta mer om, och som har träffat kvinnan. Hon visar mig också min farmors kök vilket jag direkt vill koppla till din pappas släktsida. Så leta på lite bland kvinnorna bakåt. Om du vill öva så försök "känna" vart hon är och bara förmedla från hjärtat eller magen EN fråga i taget.
Lycka till och Tack!

Hur gör jag för att gå vidare och må bra? - Linda Levin
Hej Linda
Jag ser direkt en manlig smal guide nära dig. Han visar att du ska ta ett litet steg tillbaka. Det finns en bild där en kvinna sitter brevid en stor drake och draken böjer din nacke mot henne och vill säga henne något. Försök tänk att du har någon där, en guide/en drake/ett kraftdjur/en vän som fallit ifrån, och kommunicera dina känslor och tankar dit. Ett bollplank du kan säga ALLT till och vänta tillsammans med. Inom kort kommer det att dyka upp små tecken som antingen ger dig klarhet i vart du vill eller som lockar ditt intresse och du provar din väg framåt. Just nu vill du bara hoppa ett jättekliv framåt och fortsätta men det saknas timing.
Den som sårat ska du även jobba med. Och då menar jag att du ska jobba med känslorna, tankarna, kopplingarna. Det går att kapa de osynliga energibanden som finns mellan er. Jobba även på att stå i balans, vad det än är för dig. Då känner du tydligare när det är dags att ta nästa steg.
Lycka till och Tack!

Har min mamma nåt att säga till mej? - Katarina Sunshine Ahlin
Hej Katarina
Jag får upp en hel del känslor kring er. Det är inte självklart vad som är ditt och hennes då jag inte får kontakt med din mamma. Jag får dock en lite tydligare bild av din guide och även mina guider. De visar att det finns skuld eller hårda känslor som påverkar i denna kontakt idag. Jag skulle beskriva det som om hon känner skuld över något och där det inte är självklart för er båda hur det Det skulle se ut. Finns ett val i hur hon gått bort? Det skulle jag absolut koppla till skulden. Valet kan också handla om vad man valt som kanske försämrat något här på jorden innan hon dog.

När det kommer till avlidna personer kan vi aldrig garantera att få kontakt med dem. Om det är nära i tiden som de dött kan det vara för att de ännu får healing och vila i ljuset. Under den processen får de se sitt liv och först därefter kan de återkomma och kommunicera mera. 6-12 månader efter att en person dött bör man inte försöka få kontakt medialt. Men givetvis kan vi ställa frågor och meddela att vi saknar dem. De budskap vi tänker finns där när de är redo att besöka oss igen.
Det kan också handla om att vi ställer upp ilska, rädslor och annat väldigt nära oss mot just denna avlidna person så deras själ helt enkelt inte vågar så nära för att få kontakt med.
I mina sittningar är det ibland så att jag inte får kontakt men då kommer ofta våra guider och andra anhöriga i själa-form och berättar något mer om den som vi ej lyckas nå.
Finns det någon förklaring för dig i detta så kan du alltid börja med att bjuda in din mamma lite närmare. Tack för din fråga.

Från ett medium till ett annat. Hur ser min familje situation ut i framtiden? - Rosie Billquist
Hej Rosie
Som sagt - från ett medium till ett annat. Du behöver lägga en oros-bild åt sidan. Det finns en ny sorts familje-konstellation som påverkar in i din bild i framtiden. Därmed INTE sagt att någon relation tar slut. Men det känns som om du lite senare kommer att finnas för fler barn på ett sätt som passar utmärkt för er alla. Det är som en multifamilj över generations-gränserna.
Om det idag finns vänner till ditt ett äldre barn så kan det mycket möjligt vara deras kommande barn som blir viktiga i din framtida familj. Det är också en sido-bild av att du medvetet bjuder in till en bredare familj.
Återigen, det känns inte som om en relation ska ta slut utan det adderas på ifrån samhällets "oväntade" håll.
Generellt kommer det att vara mycket fart och fläkt - utifrån hur era möjligheter står just nu. Men om ni exempelvis skulle flytta till ett område där ni trivs sämre skulle era möjligheter också påverkas. Så se till att ha en bostad i ett område där alla i familjen trivs, kan hämta upp vilotid, kan andas och samtidigt få familjens vardag att rulla på. Känns det rökigt hemma så husrensa på fler sätt och bjud in kristaller och prismor så ljuset finns där.
Sköt om dig fina du och tack för din fråga.

Hur mycket in i framtiden kan man se? - Felicia Dahlgren
Hej Felicia
Detta är en jättebra fråga och kanske en av de svåraste. Hur långt in i framtiden man kan se beror på flera faktorer.
- Hur duktig är den som tittar in i framtiden
- Hur många, och tränade, klärvoajanta sinnen har denna person? Man kan tolka kort, ha den gåvan att sia, kommunicera med guider, ställa sin intention med medium-skapet på olika sätt osv.
-Vår inställning till livet påverkar i viss mån vår framtid att se. Om jag är väldigt nere, negativ, har låg vibration så är det en kortare resa som står tydligt för mig när jag jobbar. Medan det är betydligt längre resa i framtiden jag ser om man är lycklig, har en trygghet i sig själv, vågar möta sin framtid osv. DOCK finns alltid undantag och jag kan bara svara utifrån mig själv.
- Hur man ställer frågan avgör. Om jag menar allt så är det inte allt som i detalj kommer upp. Men om jag tar ett ämne i taget så blir det mer utförlig information.
Jag hoppas detta gav dig en bredare bild av hur mycket vi kan se i framtiden. Tack för din fråga.

Vem pratar min son om? Någon som gör honom rädd i vårat hem. - Ida Engström Hansson
Hej Ida
Jag får upp att det finns flera som han kan känna av eller se. Men det finns en själ som vet hur din son tar emot budskap och kommunikation ifrån.
Min bild av vår öppenhet är att vi alla föds mer eller mindre öppna. Just barn har mycket mer öppna mediala sinnen. Prata avslappnat med sonen och ifrågasätt aldrig som om det han pratar med inte finns. Det är klart att vi gärna hade sett allt våra barn kan prata med, och i vissa fall har de hittat på en kompis. Men det finns så många tillfällen då vår reaktion kan göra barnen mer ifrågasättande till om det är något lurigt de kan se och prata med OM vi inte ser det. Mitt råd är att prata med din son, oavsett ålder. Fråga vem han pratar med, oavsett ålder. Det ger honom en bild av att du förstår hans upplevelse även om inte du ser och hör.
Att han blir rädd känns mindre bra. Det är i vissa fall så att själar som inte varit i ljuset för att bli "hela" efter sin död kan vilja ha vår energi. Dock får jag inte upp någon stor varnings-klocka eller bild av ert hus. Så även om det finns själar som passerar kan din son markera att han inte vill. Hans rädslor kan sedan komma av att han tvivlar på det han upplevt eller att han känner av någon annans rädsla. Känner ni rädsla eller obehag av det han kommunicerar med?
Sonen har en guide som visar sig och menar att er son är mycket mer trygg i detta när det sker. Just när han kommunicerar mycket.
OJ, dessutom poppar det upp en mormor som absolut vill tala om att popcorn ska finnas i överflöd och att ni har en fina relationsband. Hon tittar till lite då och då. Hon bokstavligt talat poppar in i en bild i mitt huvud, som om hon gjorde hål i er energi och ville in för att säga detta till er.
Hon vill så mycket mycket mera, hade kunnat prata länge länge. Men poppa popcorn och känn er värdefulla - för det är ni. Hon pekar på din mamma men jag hör inte vad hon säger. Det känns fint och hon känner din mamma. Så det finns ett släktband genom din mamma och kvinnan är själv mormor. Tack för din fråga och jag hoppas mitt svar kan ge dig lite svar.

En hälsning från andra sidan tack! - Lotta Stenström
En glad lång man dyker upp. Han vinkar och säger att han har det bra. Jag får en känsla i kroppen av frid, styrka och välmående. När jag känner så snabbt hur en själ känner säger det mycket om hur de haft det i slutet av livet. Hans..... Eller Hans-...... Om du säger Hans långsamt så ska det gå att passa in. Han har fina långa armar och händer. Han visar dem extra mycket som om han sträcker ut en hand. Stela händer i slutet av livet eller att han har något att be om ursäkt för - det är det som vill förmedlas.
Tack för din fråga.

Här avslutar jag första inlägget.
Då det är så många som velat ha svar kommer jag inte att stressa mig igenom frågorna utan kommer att hjälpa er alla som skrev före kl. 20.00 i tråden.
Nästan inlägg kommer troligen under söndagen.

Ha nu en skön avslutning på fredagen och en riktigt fin helg.

Ta hand om er!

/Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar