onsdag 24 augusti 2016

Medium på Gotland




Jag trodde nog inte att jag någonsin skulle jobba som medium på Gotland, även om det djupt där inne fanns en liten önskan om att jag en dag skulle kunna prata så bra med de döda så att möjligheten skulle finnas. Jag var tretton år när jag började tänka på min framtid och mitt framtida jobb på riktigt. Det blev allvar när jag började på högstadiet, det var ju vad alla lärare berättade för oss. Och med all rätt. För när studierna skulle bedömas lades grunden för var och ens framtid.

Idag, många år senare, är jag oerhört tacksam för den resa jag gjort. Jag är lika tacksam över min resa som över mannen jag mött. Han fick mig att vilja, att söka och att våga gå in i min sanning och leva den - som medium.

Titeln för mig är för smal, och ibland inte alls vad jag känner mig som. Medium! Det finns så många som arbetar som medium och gör det så bra men som inte alls är som jag. Våra olikheter är så viktiga och jag uppskattar att vi alla kan hjälpa de som hittar oss och söker upp oss. För alla människor är inte likadana så vi skulle inte heller kunna jobba på samma sätt. Så länge det är med ärlighet, som ljusbärare och med hjärtat på rätta stället så är vi alla lika viktiga medium. Men jag är inte bara medium. Även healing finns med i mitt arbete, oavsett om du bokat healing eller om vi ses i annat syfte. För som medium gör du skillnad för människor och även för andra sidan.

Många har under det senaste året fått mig att förstå, både genom att säga det till mig eller att bara prata om mig, att det är lite konstigt att jobba som medium på heltid. -Går det? - Jobbar du verkligen bara med detta?
Ja så är det. Jag jobbar verkligen bara med detta. Ni som känner mig sedan tidigare vet att jag varit anställd och för er som kände mig närmare när jag valde att söka tjänstledigt för studier vet också att jag alltid vänt och vridit på det som är min vardag för att hitta min egen väg. Om det var att studera mera för att bara få vardagen i fas eller om det var att kämpa så fingrarna glödde så gjorde jag det.

Under min studietid var det dock inte självklart att jag skulle jobba som medium på heltid. Det var något som växte fram och slutligen blev orden sagda till mig. - Du vet väl att du ska satsa som medium på heltid? Han, den finast maken, som sa det visste nog inte heller fullt ut att det var möjligt så snabbt. Men här är vi - mitt i vår vardag - med ett medium på heltid som fick så mycket att göra att studier och anställning fick stå åt sidan. Och jag älskar min vardag!

Så till alla er som ännu har frågor, eller som vill önska en återkommande aktivitet från mig, eller bara vill säga mig något. Maila till mig. info@lindaobergmedium.com

Hösten planeras ännu lite grann men kommer att bjuda på många nya saker och en del av det som redan varit. Egna sittningar, Atlantean healing™, husrensningar och seanser är det förfrågan på och är ni ett eget kompisgäng som vill komma bara ni så finns det en egen tjänst i webshoppen ni kan använda.

Så välkomna till min höst 2016 som medium på Gotland!

Ta hand om er!
Kramar Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar