fredag 27 januari 2017

"Du frågar - andra sidan svara" En blogg-serie från Änglamediumet Linda Öberg




Här kommer ytterliggare ett inlägg där jag kommer att svara på era frågor.
Jag har i detta fall postat inlägg på min Facebook-sida och där fått in olika frågor som ni önskar få svar på. Sluttiden var satt kl. 20.00 den 19 januari 2017 denna gång.

Inki Ahlström - Är Kalles önskan samma som min, gällande hans son?
Hej Inka
Jag kan inte tolka in någon annan än dig men får ändå svar utifrån dig. Kortet visar mig först att relationer växer och svarar mig sedan att om ni skulle svara på frågan i ord blir det kanske inte samma svar men ni menar samma sak i det stora hela. Det som är viktigt att komma ihåg är att ni är  två personer som på olika sätt kan påverka, utifrån olika erfarenheter. Så följ magkänslan och så länge det du gör kommer från kärlek åt er alla tre blir det rätt.  Tack för din fråga.  /Linda


Magnus Herrera Arteaga - Har någon nån hälsning till mig?
Hej Magnus
Ja ja ja är mitt svar. Det finns alltid budskap att få från andra sidan.  Det är flera som gör sig redo och den som får komma till tals idag är en kvinna full av liv. Hon lever ju inte idag men är ändå full av liv. Hon ler och har en fantastisk energi med sig. Det lyser om henne och där hon står i sin vackra kvinnliga kropp visar hon att hon med stadighet stod på jorden. Hon har sett dig som barn, hon har bett många böner för din framtid och hon är STOLT. Kvinnan känns 45-50 år äldre än dig. Full av moderstankar men jag vill placera henne bakom din mamma bakåt i släkträdet. Dock inte säker på att det är mormor. Det skulle kunna vara mormors syster. Oavsett har hon haft fina tankar om att släkten som föddes efter henne skulle få ett rikt liv och därav alla böner.
Idag tittar hon på dig och vet att där hon växt upp var förutsättningar helt annorlunda för dig. Så hon är tacksam för vart du finns idag och vill att du ska lyfta blicken högre, min pojk säger hon. Jag kan inte spanska men det låter som ett uttryck för "lille pojk"/"min  pojk" eller liknande.  .....Amigo...? Hur som helst ser hon att du ibland vill se HUR det ska lösa sig med en fråga. Släpp HUR och se högre. Titta på en Disney-film och bli inspirerad av deras fantastiska framtid. Din är lika fantastisk om du bara vågar ta emot mer av vardagens små gåvor.
Kvinnan säger också att du har besök från andevärlden hemma. Välkomna de du känner till och ställ din intention till att andras släkt och vänner på andra sidan inte behöver in i ditt hem och pilla på dina saker. Du är för snäll när det kommer att acceptera detta. Så bara tänk vilka som är välkomna och inte. Och om du inte vill ha de dina där hemma heller så tänker du på det. 
Hoppas detta ger dig både en bild av vem hon är och känslan hon vill förmedla om din framtid.
Tack för din fråga och sköt om dig.  /Linda

Teresa Lindström Vem är personen som gör mig sällskap till o från?
Hej Teresa
Jag hinner inte dra kort innan svaret poppar upp. Det är flera som kommer och tittar till dig. Precis som i mitt tidigare svar skulle jag först råda dig att ställa din intention så du också "utesluter" oinbjudna gäster.
Jag ska titta närmare på vem som kommer.
En kort kvinna i mörkt halvlångt hår går sakta, lite stapplande, genom ditt vardagsrum. Eller är det sovrum/vardagsrum? Hon vill lämna lite kärlek men har låg ton. Det byter inte låg energi utan bara att hon inte är så sprattlig utan mer en försiktig vibration. Hon passar även på att försöka flytta bort en hund som besöker dig. Det känns bekant med hunden så antingen din eller en hund som tillhör bostadens historia. Kvinnan anser att hundar inte ska finnas inomhus.
I köket känns det som om olika själar går in vid en stol och genom köket. Men de flyttar på saker på en bänk. Papper och kuvert ligger omkull eller utspridda. - Har jag inte ställt upp dem? Den tanken känns rätt när jag ser detta.
Det finns inget ont och ibland är det dina guider som går runt dig när du ska sova. Allt för att låta dig sova så bra i din energi som det går. Jag ser även att dina skyddsänglar jobbar under din sömn. De vill inte att du ska få oväntat besök från själar du inte känner. Men det får mig att undra massor. Är du nyfiken på andevärlden? Läs, ta hjälp av en mentor eller gå en kurs. Utforska även det som inte känns mest intressant för du har mer att lära. Och om du inte vill ha kontakt själv så jobbar du med hur du vill ha kontakt och med vilka.
Tack för din fråga.  /Linda
Katarina Knutas - Vad hände med min farfar i Tyskland?
Hej Katarina
Jag får först inget svar om din farfar. Men så plötsligt känns det lerigt och en man i blöta kläder visar sig. Det känns som om han hade gröna kläder i bomull, lite uniform men ändå inte så självklart. Min känsla är att han inte hade kläderna som arbetskläder utan försökte förändra sina förutsättningar. Han har klätt sig i detta i hopp om att kunna byta plats att befinna sig på. Inte som om han var undangömd utan modigt, stå öppet i dessa kläder och hoppas inget upptäcker att han ville byta plats. Han känns listig men samtidigt realistisk så det var lugna och inte allt för djärva val.
Allt jag skriver är ju också utifrån min tolkning. Han känns lugn och det påverkar även hur allt känns. Kanske han sprang men höll sig lugn. Han är lerig i första anblicken men jag känner inte kyla av det blöta. Mer som om det är lera, eller lervälling. Det kan ha varit varm temperatur som gör att det blöta inte kyler hela tiden. Men jag ser att han snavar och ramlar omkull. Så han springer eller skyndar fram.
-Vissa saker ska inte berättas. Säger han.
Koncentrationsläger vill jag skriva men jag får inga bilder från dem, så som vi har läst historien. Bilderna jag får är i frihet, där han kan göra val om än väldigt liten ram för vad. Han försöker ta sig bort men inte till vilket pris som helst.
Jag hoppas det ger dig det svar du söker. Tack för din fråga.   /Linda
Maria-Therese Skarp - Kan du se vad jag ska jobba med i framtiden?
Hej Maria-Therese
Det första som kommer är att jag hör;  - Du kan bli vad du vill! Vilket drömläge!
Men för att svara lite mer detaljerat drar jag lite kort som hjälp. Jag drar först Ärkeängel Mikael som visar att du har mer styrka än du känner just nu. Det kommer även kort som visar att du kommer leda en grupp, andra kollegor eller människor som kommer till dig. Det visar sig ett A4 där det är fullt av färdiga rader, som om du fyller i en blankett, vilket ska vara grunden och fortsättningen. Vad det egentligen står utgår både ifrån vad människorna säger men också dina tankar. Det är svar på förutbestämda frågor. Dessutom kommer du att jobba med detta för att kunna hjälpa. Du är spindeln i nätet för dessa människor och du utmärker dig gentemot andra kollegor. Ditt hjärta finns på rätt ställe.
Det känns som om jobbet finns nära dig men kanske inte riktigt finns än. Så gör det du behöver i väntan och håll magkänslan öppen. Får du för dig att kolla jobba på något speciellt sätt en dag så gör det. Ibland kommer det till oss på oförklarliga sätt när andra sidan är med och försöker ge oss möjligheten.  Tack för din fråga.  /Linda

Sandra Lindgren Har Du det bra där du är L? Vi saknar dig & hoppas att du vet att vi önskar att du vore här med oss
Hej Sandra
Jag får en viss känsla med själen L. Av respekt till alla som skulle kunna veta mera men inte valt att delta väljer jag därför att inte alls beskriva själen utan bara det svar som kommer.
Jag känner hur det finns ett självklart lugn i svaret JA. Det är inget som drar eller kämpar inom denna själ. Jag ser en resa till ljuset, så som det ska vara enligt mig. Där har själen fått den healing som behövs och det finns mängder med insikter och förståelser för hur själen levt och påverkat andra genom hela sitt liv. Ett leende mötte mig och ett leende är det som lämnar så känn ett inre lugn.
Ett förtydligande i detta. En själ som funnit ro och frid, visar ett leende eller inte, kan ändå komma med jobbiga känslor eller ha budskap som är känsloladdade. I detta svar går jag inte längre än det första som kommer. Men det är inte förenat med att vi som är kvar inte känner starka känslor kopplat till själen.
Så friden och lugnet jag upplever har inget att göra med hur eller vad som skulle förmedlas om själen mötte dig i en privat sittning, seans eller det du skulle kunna känna när själen kommer på besök.
Tack för din fråga och jag hoppas detta ger dig lite mer klarhet.  /Linda

Fanny Dahlgren Finns det något för mig att se fram emot inom kort?
Hej Fanny
Jag ser först tre stora nycklar i en nyckelknippa. Det låter om dem och det känns bra. Ärkeängel Sandalphone kommer och menar att du i väntan på detta ska vara med likasinnade och sök en mentor i det du känner att du vill vidare inom.
Jag hoppas dessa nycklar ger dig mer klarhet och skulle de inte det så meditera på frågan om vart nycklarna går. Tack för din fråga.  /Linda

Elinore Gottberg - Ska jag ge upp eller är det rätt?
Hej Ellinore
Korten säger att OM du ger upp så är det inte fel. En tillfällig paus men också onödig oro. Så släpp inte in oro.
Om du INTE ger upp är det mycket som pågår samtidigt. Ett beslut måste tas. Överväg istället ett mer lekfull tillvägagångssätt.
Jag vet att dessa svar kan kännas frustrerande men detta är vad jag får fram. Det handlar mer om att du måste ta ett beslut. Det är inte alltid roligt och ibland är det en risk både med att vänta eller att ta beslutet. Men utgå ifrån vad du förtjänar, vad du i det långa loppet vill. Om du inte vet detta så börja med att ta reda på vad du vill i det långa. Det hela känns som om du egentligen redan vet men fördröjer att agera.
Tack för din fråga.  /Linda

Carina Hedengran - Hur ser min hälsa ut??
Hej Carina
Jag kan omöjligt säga hur din fysiska hälsa ser ut. Det är utanför mitt område så det vore fel att ens försöka säga något om det. Men när det kommer till mediala del och framåt så säger andra sidan att det är värt att jobba på din balans. Vad får dig att känna påfyllnad och vad är skön träning? Om vardagen bara har det ena är det dags att lägga in mer planerad tid att få balans.
Vet man inte hur man hittar medial balans kan man med fördel börja med att meditera kort och ofta. Hur känns det, vad kommer upp, finns det budskap och insikter som gör sig tydliga? Utöver detta finns det idag prana-yoga man kan utföra hemma och i grupp vilket höjer din mediala energi.
Det finns en hälsning som också vill komma igenom. En kvinna som hade härlig humor. Hon menar att du ska akta dina fötter när du går så du slipper trampa fel. Men hon skrattar kring detta så det känns mer som om hon skojar om ett minne. Och med kärlek till dig.
Hoppas du ändå känner att det finns något för dig att se glatt framåt med i detta svar. Tack för din fråga.  /Linda

Martin Amsèn - Har jag nån hälsning från andra sidan?
Hej Martin
Först är det en Mattias som ska gå över till ljuset och det ska ske PRECIS just nu enligt honom. Om han är kopplad till dig eller ej vet jag inte. Men i skrivande stund vet jag att han ville gå över till clubmusik och fest-känsla så här på fredags-natten. Så om du vet en Mattias som fallit ifrån inom ett år tillbaka så är det mycket möjligt att han varit runt dig en del.
Oavsett kommer fler budskap. Du har en spännande ny möjlighet framför dig. Så välkomna nya saker och leta inte allt för mycket efter vad det skulle kunna vara. Karriär kommer upp och du ska ändra ditt liv, eller om du gör det blir det med fördel nu.
ALLT jag skriver ska läsas som råd eftersom din fria vilja alltid är din. Så möt din morgondag med ett leende och förstå att du har så otroligt mycket mer att ge.
Tack för din fråga.   /Linda

Elin Gustavsson Jag undrar om närvaron jag kände förut men inte längre ännu tittar till mig ibland?
Hej Elin
Det finns både jag och nej på den frågan.

De guider och manliga släktingar som har tittat till dig är ännu där och kollar. Släktingen känns kopplad med dig och ger mig en känsla av stark pappa-känslor men av åldern att döma kan det vara farfar eller morfar också. Känns mer som om det är din pappas sida. Jag får ingen kontakt med honom själv utan det är dina guider som visar honom.

Dina guider har blivit fler, vilket ofta händer oss. Du har fler ämnen där du fått en guide. Det senaste känns kopplat mot att du har någon in din omgivning som behöver dig och då är du extra utrustad med lugn och sällskap så ansvars-känslan inte ska bli övermäktig.
Vissa guider jobbar vidare hos någon annan när de utfört sin del av uppdraget eller när de stannat för den period som det är tänkt.

Om du upplever obehag i ditt hem så fråga - är du en guide/ängel/någon avliden som tillhör mig?
Du kan alltid ställa din intention så bara de snälla beskyddande kan komma på besök. Tänk helt enkelt det och ju oftare du ställer intentionen desto tydligare blir den.
Hör av dig om du har följdfrågor. Tack för din fråga.  /Linda


Carina Berglund Hur ser framtiden ut för mig, har jag ngt att se fram emot? Isåfall vad? Kram
Hej Carina
Det första som kommer är Ärkeängel Raguel med bud om att du ska göra vad som är rätt. Om du inte står upp för det du anser är rätt kommer det inte bara att passera utan det tar enormt av din energi och glädje också. Så vad är rätt? Oro kring ekonomi avhjälper du bäst genom att tänka igenom vissa val, tänka hur det känns skönt att det har ordnat sig och hållit sig stadigt en stund. Och ta hjälp av andra. Det är inte svaghet utan både styrka och mod. Du har äventyr framför dig som är laddade med glädje så använd din originalitet och var genuint med i det du gör.
Tack för din fråga och varmt lycka till.  /Linda
 

Tack till er alla, fråge-skrivare och läsare.
Nu är det paus några dagar innan resten kommer.  Detta eftersom jag inte har avsatt mängder med tid och trodde inte att det skulle bli sådan respons. Det som dock var nytt för mig denna gång är min känslighet och er otroligt nyfikna energi. Det är överraskande och jag hoppas ni alla respekterar att jag måste ta det i omgångar.

SÅ än en gång - Tack!

Ta hand om er!
/Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar