onsdag 26 oktober 2016

Modig tavla i köket!


HÄR.....
...mitt i vårt kök hänger nu en ny tavla. Den ska få vingar! Den kommer att få bli min centrerade plats där jag alltid blir påmind om vibrationen. Jag ska måla vingarna, sätta mina avtryck där tillsammans med familjen.
Hela familjen kommer att bli påmind, vare sig vi hinner uppfatta påminnelsen eller inte.

Det är modigt! Jag vet. Varför då tänker vissa av er.
Ni som förstår har säkert redan tänkt, vad ska andra tycka?

Ja, vad ska andra tycka? Är det ens deras kök att tycka något alls om? Det är just detta jag vill att ni funderar kring. Varför ska vi styra våra val, som egentligen kommer från hjärtat och vår egna energi, utifrån vad andra tycker?

Det kommer att komma en del erbjudanden framöver på min blogg och hemsida. Om du är en av dem som läser detta, vill jag att du tänker efter. Men egentligen bör du göra det hela tiden, oavsett vad du läser.
Varför ska jag (eller varför ska jag inte) ta detta tillfälle i akt? Du vinner två saker med att ställa dig den frågan. Du får klarhet i om andras åsikt påverkar din egentliga handling eller om du istället går på din intuition och första magkänsla/vilja. Dessutom ställer du din intention med vad du vill. Du "kodar" din intention till det du vill utifrån dig - oavsett om du är stark nog att följa det idag. Annars är du stark nog för att jobba med din önskan på hemmaplan idag och i framtiden kunna göra ditt val direkt.

Det är utveckling OCH det är viktigt. Jag skriver detta då jag under många år gjorde utifrån vad andra ville, vad andra ansåg var rätt och utifrån hur andra skulle tycka. Att jag var en väldigt medial och känslig person som kunde läsa in andras åsikt, utan deras närvaro eller fråga dem, gjorde inte min resa enklare. Och hur mycket jag än ändrade mig till att passa in, vara den person som andra ville att jag skulle vara så gjorde jag bara en sak - knöt en knut på mig själv. Det slutade med en otroligt stark och otrevlig erfarenhet av total utmattning. Det har jag fått betala många gånger om i vissa avseenden, jag har fått acceptera en hel del som jag sedan skulle acceptera varit fel från början och det kräver så oerhört mycket mer ork att vända det skeppet mot rätt kurs.

Så börja på din insida redan idag. Vad vill du utifrån din vilja?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar