torsdag 22 juni 2017

Dagens kort Tors 22/6 2017


Att be om hjälp. Vad är det du verkligen behöver? Och glöm inte att också tillåta dig ta emot den hjälp du behöver. Det är kanske vårt största att öva på.

Att be är för många religiöst kopplat. Men försök att sudda ut det om det känns jobbigt. Att be kan också handla om att vi faktiskt är starka och orkar se att vi behöver hjälp för att få rätt väg, rätt kraft tillsammans eller att resultatet blir bättre och vi behåller en del av vår egen ork. Men också starka som sänker garden, vi sätter stolthet åt sidan och ber om hjälp. Att be om hjälp när vi har det extra svårt är inte så roligt men när vi gjort det och släpper in andra att hjälpa till så växer våra relationer och vi med dem. Ibland när vi hjälper andra lär vi oss hur vi inte hade den relation vi först trodde. Men utan att satsa och finnas för varandra kan vi inte heller växa in i relationer.

Så be om hjälp när du behöver. Och hjälpen behöver inte vara en levande människa. Du får tro på vad du vill och be om hjälp från det som känns rätt för dig. Ingen annan borde värdera vad som är rätt eller fel så varför ska du ens tänka på vad andra anse? Ta chansen och få hjälp - bara be.

Hur ber man då?
Enklast är ju att tänka det man vill. Jag önskar att vädret håller sig lagom varmt så vi orkar med vår tänkta bilresa idag. Eller att vi får regn inatt då vi behöver vatten men önskar kunna leka mera fritt om dagen.
Jag ber om styrka från vad som än finns i andevärlden så jag orkar mig igenom denna tunga dag. Jag önskar mig ett tecken på att jag är på rätt väg. Jag ber om skratt så jag får höja min energi.
Ja, det kan vara lite vad som helst. Så länge det är din önskan och du verkligen vill ta emot hjälpen.

Och öva ibland på att känna igen när andra hjälper dig. Vi gör ju saker för varandra, eller för oss själva men som faktiskt gör det lättare för andra. När hjälper du andra för att de ber om det och när gör du det utan att de ber dig? När får du hjälp och från vem, utan att be om det?

Ta hand om er och ha en fin Torsdag.

Kram Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar