måndag 4 december 2017

Dagens kort - Mån 4 dec 2017.

Måndag 4 dec 2017

Detta kort får mig att le. Men jag vet inte riktigt varför än. 

Med fullmånen bakom oss behöver vi bara känna inåt - vad har jag som gör mig tacksam?
Värdera nu inte vad andra anser att du borde vara tacksam för. Att vi har något som andra förlorat är inte lika med att vi måste uppskatta det. Tacksamhet kommer från hjärtat lika ärligt som sanningen från barn. Vad är det i ditt hjärta som du känner tacksamhet för?

Låt dig vara din egen lilla person och känn vad som finns omkring dig, vilka ting du tror på och vilka som du kanske ännu jobbar på att välkomna in i ditt liv.

Känslan av ensamhet finns hos många och jag är så övertygad att vi skulle må bättre av att dela det mera med omgivningen. Det är inte bara att lägga ett inlägg på Facebook som löser det, eller skriva en blogg. Det är mer andligt och spirituellt än så.
Om alla skulle våga ge sig hän och meditera, fantisera om vad som finns mer än det vi ser på jorden - då skulle alla finna sin egen bild av lugn (såvida man inte väljer att fokusera på det som skrämmer oss.) Om vi vidare delar denna bild av lugn med medmänniskor så är vi plötsligt inte så ensamma,  vi har bara olika sätt att se på saker och ting.

Min känsla av ensamhet förstärks när jag upptäcker mitt i en situation att min högkänslighet är på fullaste allvar och jag inte ens vet om andra skulle acceptera mig för det. DÅ slår känslan av ensamhet till med hårda slag. Och fastän jag som intuitiv coach också vet att det är lika viktigt för mig att ventilera, meditera och hantera dessa känslor så tar det aldrig bort min egen upplevelse och mina känslor mitt i situationen. Däremot blir jag lugn när jag vet att det är inte fel på varken mig eller min omgivning.
Det händer ibland att omgivningen sårar oerhört mycket och även där är högkänsligheten ett faktum som förstärker det känslomässigt jobbiga.
Men våga ventilera och just idag -  vad är du tacksam för?

För er som redan sett rosen nere till vänster i blandade färger - vad vill den säga till er?

Dessutom finns det färger ovan månen som vill förmedla något. Vad?


Namaste!

Linda Öberg
Änglamedium, Atlantean Healer™ och intuitiv coach /
Psychic angelmedium,
Atlantean Healing Practitioner™ and intuitive coach
Tel: +46 (0)73  716 21 26
info@lindaobergmedium.com 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar