måndag 20 november 2017

Hälsning från Ärkeängel Raziel

Snön har fallit. Något jag inom mig har längtat efter. Nu är det åter ljust utomhus. Ljust, vitt, skönt och det höjer vår energi. 

Jag har Ärkeängel Raziel med mig. Det har jag haft i två veckor och han visar varje dag olika föremål och färger som jag inte längre kan missa.

Det är först nu när jag sätter mig ner och ska dra ett kort som jag inser att jag lagt upp hans kort från alla kortlekar han finns med i de senaste veckan. Det är helt olika bilder på honom och jag vill gärna dras tillbaka till en plats på Gotland som är hemsökt av skyddande själar. En plats där det finns en gravkammare. En plats som skändats och vårdats om vart annat. Platsen har jag rensat vid några tillfällen och platsen är idag en helt annan än den jag första gången besökte. DÄR gav han mig min förståelse första gången och det var där som jag verkligen såg änglarnas ljus omkring mig när jag jobbade. 

Minnet är som om det vore nyss jag stod där. Musiken i mina öron får min kropp att vibrera på ett sätt som gör att minnet väcks till liv och jag vet inombords att jag måste koncentrera mig. Jag skulle ju skriva detta för att Ärkeängel Raziel har ett budskap idag, inte bara till mig utan till dig med. Hans magiska bild förmedlar att han har en spirituell gåva till dig. Det är med en klar, säker, tydlig och väldig bestämthet han ser på dig. Han är vårdad, inte alls europeisk utan mer en blandning av en ung smal vacker afrikans man som har en ljusare ton i hyn. Han är klädd i asiatiskt vacker röd färg, som omhuldas av väldigt gul/guldig färg. Det är värme han utstrålar.

”Änglar är vänliga och pålitliga vänner. Det finns för oss alla och vi blir allt fler och fler då ni människor ber oss om det. Det finns en missuppfattning om att änglarna ger vad ni tål. Så är inte fallet. Det är er bild för att vilja förklara varför ni drabbas av vissa händelser. ”
Ärkeängel Raziel fortsätter, ”Se närmare på vem som påverkade och vem som valde så ser ni att det inte är änglar som bara delar ut något för er alla. Det finns stunder då man inte kan se och förstå vad det goda är, eller vad det högre syftet var med en händelse eller motgång. Men det finns alltid en förklaring och aldrig har ni förtjänat en dålig händelse. Dock händer tunga jobbiga kämpiga saker som är menat som en lärdom, men änglar formar aldrig det elaka. Änglar kan dock försköna det som måste ske, eller det som en annan människa väljer ska ske och skulle kunna bli en värre upplevelse än vad det blir. ”

Jag vet precis vad det är jag ska lära mig. En händelse som länge har grott frågor inom mig och jag vet precis vem jag behöver säga detta till, men i framtiden. Det är inte läge nu och personen är inte redo. När tiden är inne kommer orden att komma till mig utan att jag behöver minnas eller veta vilka de var. DET vet jag inom mig och som medium kopplar jag ifrån mig det arbets-relaterade i detta. Vad har jag att lära mig som privatpersonen Linda?

Jag har lärt mig att när en person bestämmer sig för vad de absolut måste och verkligen tror på, så är det så de tolkar allt omkring sig. Likväl som min replik misstolkades så otroligt fel, så många gånger, har även jag misstolkat varför det känt som motgångarna inte gör sig klara för mig. Vad jag skulle lärt mig är just att jag har haft fel uppfattning om varför motgångarna kommit. De har inte alltid varit mina att lära från, men ej heller varit så fel.  

Så vad är det du ska lära ur din situation? Hur kan du se på den från en annan vinkel och vilka händelser är det du behöver ändra din uppfattning omkring?  Ändrar det kankse även din syn på det som är meningen, vad som bestämmer och hur vi kan möta motgångar framöver?

Ta en stund och lyssna inåt. Skriv gärna och förmedla till de runt omkring dig, då manifesterar du mera vad du tror på. 

Ta hand om er!

Namaste


Linda Öberg
Änglamedium, Atlantean Healer™ och intuitiv coach /
Psychic angelmedium,
Atlantean Healing Practitioner™ and intuitive coach
Tel: +46 (0)73  716 21 26
info@lindaobergmedium.com 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar